Närbild på IT-teknik

Drift & säkerhet

Behöver ni större resurser för att sköta er drift både säkert och kostnadseffektivt?

Två män som är koncentrerade

 Skräddarsydd  drift som sänker kostnaderna

Vi hjälper våra kunder med säker drift av deras IT-system, så att dom kan fokusera på kärnverksamheten. Vi erbjuder en ökad tillgänglighet genom övervakning av systemen från vår driftcentral – dygnet runt, året om. Tillsammans med er IT-avdelning gör vi en fullständig genomlysning av IT-miljön och er behovsbild, och tar sedan fram en handlingsplan där vi aktivt och proaktivt övervakar och åtgärdar eventuella problem i era system och tjänster. Vi gör backuper på era system och verifierar att de fungerar, och utarbetar tillsammans med er och ert Service Level Agreement (SLA) en Disaster Recovery Plan (DRP). Vi skräddarsyr helt enkelt en miljö som passar era behov och där ansvarsrollerna blir tydliga, samtidigt som ni sänker kostnaden jämfört med om ni skulle sköta driften själva.

Två män i ett möte

Intresserad av hur vi kan hjälpa er med er IT?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa ert företag framåt. 

Närbild på händer som arbetar på dator

 Trygg  övervakning dygnet runt

Med vår övervakningstjänst övervakar vi allt som driftas från vår driftcentral. Vi tar ett helhetsansvar och säkerställer att er IT-miljö har den driftsäkerhet som eftersträvas. Ni väljer om ni vill få larm via e-post, SMS eller push-notiser i er telefon. Övervakningstjänsten erbjuder vi på servrar, brandväggar, switchar, wifi-routers, med mera – allt som vi driftar helt enkelt. All kommunikation som sker mellan er och övervakningssystemet är självklart krypterad.

kretskort.png

Vi erbjuder er:

Total drift av er IT-miljö och/eller applikationer och system

Teknisk personal tillgänglig dygnet runt

Ett skräddarsytt Service Level Agreement (SLA) efter era behov

Patch-hantering och underhåll

Övervakning dygnet runt

Drift i era lokaler, i vårt datacenter eller i en hybridlösning

kretskort.png

Med vår övervakningstjänst får ni:

Stöd för åtgärder vid larm, så som att starta om servrar eller tjänster

Larm via e-post, SMS eller push-notiser

Inbyggt ärendehanteringssystem

Ett brett stöd för de flesta leverantörerna och tjänsterna